وقتی دانشگاه ساخته می شود

اولین تیر آهن دانشگاه به روایت تصویر

بالاخره اولین تیر آهن دانشگاه بالا رفت

 

به یاد قیصر

 

آينه ها دچار فراموشي اند

و نام تو ورد زبان كوچه ي خاموشي

امشب تكليف پنجره

بي چشم هاي باز تو روشن نيست!

.

.

خدایش بیامرزاد

اولین نمایشگاه قرآنی بینات

جدول شهريه دوره هاي كارداني و كارشناسي سال تحصيلي 88-1387

جدول شهریه

طراحي نماد بين المللي دانشگاه پيام نور

فراخوان طرح

برنامه امتحانات لغو شده پیام نور

رونمايي از نفيس‌ترين قرآن خطي

نفيس‌ترين قرآن خطي از بين قرآن‌هاي خريداري شده از سوي کتابخانه ملي از ماه رمضان گشته تا ماه رمضان امسال، صبح امروز در محل کتابخانه ملي ايران رونمايي شد.

به گزارش برنا، علي اکبر اشعري، رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران در مراسم رونمايي نفيس ترين قرآن خطي گفت: بنابر عهد سه ساله اي که با خود گذاشتيم، يک قرآن نفيس را در سال رونمايي مي‌کنيم. البته همه آثاري که براي فروش پيشنهاد مي‌شوند را نمي‌خريم، بلکه بايد امتيازهاي ويژه‌اي داشته باشند.

وي در ادامه گفت: از ماه رمضان سال گذشته تا ماه رمضان امسال، 38 جلد قرآن خطي را خريداري کرديم، اما از اين ميان 21 جلد از نفيس‌ترين آنها را رونمايي مي‌کنيم و البته بحث گسترش اهداي نسخ خطي نيز بايد با کمک رسانه‌ها ترويج و تداوم يابد.

اشعري با اشاره به صرف بودجه‌اي يک ميليارد توماني براي خريد اين آثار در سال گذشته، اظهار داشت: اين قرآن به خط مرحوم زين العابدين قزويني در زمان فتحعلي شاه قاجار نوشته شده است. اين قرآن تا اواخر دوره پهلوي در خاندان قاجار مي چرخد و بنابر نقل قول کسي که آن را به ما داد، از سوي فردي که نسخ خطي را گردآوري مي کرده خريداري مي شود.

رئيس کتابخانه ملي ايران ادامه داد: در سال 85 از وجود اين قرآن خطي نفيس مطلع شديم و در نتيجه نه ماه بحث و گفت‌وگو به نتيجه رسيده و آن را خريداري کرديم. همه صفحات قرآن تذهيب است و هيچ دو صفحه اي شبيه هم نيست.

اشعري افزود: ما به دارندگان نسخ خطي پيشنهاد مي کنيم که آثار خود را در اختيار کتابخانه ملي قرار دهند يا با قيمت توافقي آن ها را بفروشند. اگر به هر دليلي علاقه به فروش ندارند آمادگي به امانت گرفتن آن ها را داريم. اما حتي اگر کسي مايل به اين کار هم نباشد، پيشنهاد مي‌دهيم آثار را سالي يک بار به درمانگاه نسخ خطي بياورند و يا با مشاوره ما شرايط خوبي در محل نگهداري ايجاد کنند.

يادآور مي‌شود هر سال در اولين روز از ماه مبارک رمضان، مراسم رونمايي از برخي قرآن‌هاي نفيس گردآوري شده توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملي برگزار مي‌شود.

نفيس‌ترين نسخه خطي قرآن کريم جهان اسلام که امروز رونمايي شد، مربوط به دوره فتحعلي شاه قاجار است‌، در سال 1219هجري قمري توسط زين العابدين قزويني کتابت شده است. 35 هنرمند مختلف کار تذهيب و نگارگري کامل اين قرآن 600 صفحه‌‌اي را با ششصد نوع تذهيب و تشعير مختلف به مدت سه سال انجام داده اند. هم چنين تذهيب جلد اين قرآن نفيس با استفاده از 24 نوع طلا، اشرفي و رنگ در مدت دو سال انجام شده است.

شعر مقاومت محمود درویش را از دست داد

I am Not Mine

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سايت خبري "هرالد تريبيون"، درويش در بيمارستاني در شهر تكزاس آمريكا بستري بود. او به وقت مرگ 67 سال سن داشت. درويش ساعاتي پيش درگذشت.
 
گفته مي شود درويش در ساعات پاياني زندگي اش شعري با عنوان «مرگي كه شكستش دادم!» سروده است.

محمود درویش در سال 1941 در "البروه"، روستای شرقی عکا متولد شد. در سال 1948 پس از اشغال فلسطین به وسیله صهیونیستها، و زمانی که مجبور به مهاجرت شد و تجربه آوارگی تاثیرات عمیقی بر زندگی اش گذاشت.

درویش پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان حیفا مهاجرت کرد. در سال 1970 به مدت یک سال تحصیلاتش را در دانشگاهی در مسکو سابق پی گرفت و سپس به قاهره مهاجرت کرد. 

مقارن این ایام به عنوان شاعر مدتی را در حبس به سر برد بعدها فعالیتهای سیاسی اش را پی گرفت و آشکارا به ارائه اشعار اعتراضی اش پرداخت. از آثارش می توان به کتابهای زیر اشاره کرد: «گنجشک های بی بال (1960)، برگهای زیتون (1964)، عاشقی از فلسطین (1966)، تحت بیگانه 1999، دیوان محمود درویش، دیواریه 2000 و موقعیت محاصره (2002).» 

درویش تاکنون جایزه ابن سینا، جایزه لوتس از انجمن نویسندگان آفریقا-آسیایی، جایزه هنرهای حماسی فرانس و مدال آثار ادبی و جایزه آزادی فرهنگی از بنیاد لبنان و نوامبر 2003 جایزه ناظم حکمت به او تعلق گرفته است. 

در سال 1961 فعالیتش را به عنوان روزنامه نگار آغاز و تا مدتی روزنامه الاتحاد را سردبیری کرد. در سال 1971 فلسطین اشغالی را ترک گفته و به بیروت عزیمت کرد. او به عنوان سردبیر مجله ماهانه شئون فلسطینیه و سردبیر ارشد گاهنامه فرهنگی ادبی الکرمل چندی به کار مشغول بوده است. 

درویش سرودن را از زمانی که در مدرسه در حال تحصیل بود شروع کرده بود و نخستین مجموعه آثارش در سال 1960 منتشر شد یعنی زمانی که تنها نوزده سال داشت. با دومین مجموعه اش برگ های زیتون (اوراق الزیتون) 1964 به عنوان یکی از شاعران پیشرو شعر مقاومت شناخته شد.

سایت محمود درویش

عشق محمد بس است و آل محمد

ماه فروماند از جمال محمد
سرو نرويد به اعتدال محمد

قدر فلك را كمال و منزلتي نيست
در نظر قدر با كمال محمد

وعده‌ ديدار هر كسي به قيامت
ليله‌ اسري شب وصال محمد

آدم و نوح و خليل و موسي و عيسي
آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه‌ گيتي مجال همت او نيست
روز قيامت نگر مجال محمد

وآنهمه پيرايه بسته جنت فردوس
بو كه قبولش كند بلال محمد

همچو زمين خواهد آسمان كه بيفتد
تا بدهد بوسه بر نعال محمد

شمس و قمر در زمين حشر نتابد
نور نتابد مگر جمال محمد

شايد اگر آفتاب و ماه نتابند
پيش دو ابروي چون هلال محمد

چشم مرا تا به خواب ديد جمالش
خواب نميگيرد از خيال محمد

سعدي اگر عاشقي كني و جواني
عشق محمد بس است و آل محمد

رقابت دووميداني كاران دانشگاههاي پيام نور استان اصفهان در كاشان

اولين دوره مسابقات دووميداني دانشجويان دانشگاههاي پيام نور استان اصفهان به ميزباني دانشگاه پيام نور شهرستان كاشان در ورزشگاه 15 هزارنفري كاشان  برگزارشد .
 در اين دوره از رقابتها بيش از 50 نفر از ورزشكاران دووميداني كار دانشگاههاي پيام نوركاشان ، اصفهان ، شاهين شهر ، شهررضا ، زرين شهر ، سميرم ، گلپايگان ، دولت آباد و نجف آباد در 3 رشته دوهاي 100 متر و 200 متر و پرتاب ديسك  به مدت 2 روز در ورزشگاه 15 هزارنفري كاشان به رقابت پرداختند .
در پايان اين رقابتها در رشته 100 متر جواد زماني از دانشگاه پيام نور زرين شهر ، فريد سلطاني از دانشگاه پيام نوراصفهان و خاكسار از دانشگاه پبام نور اردستان به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را بدست آوردند .
در رشته 200 متر جواد زماني از دانشگاه پيام نور زرين شهر ، فريد سلطاني از دانشگاه پيام نور اصفهان و بياتي از دانشگاه پيام نور گلپايگان به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند
و در پرتاب ديسك اميرحسين محسني از دانشگاه پيام نور كاشان ، علي محسني از دانشگاه پيام نور كاشان و حميدرضا كارگر از دانشگاه پيام نور شهررضا به ترتيب بر سكوي اول تا سوم ايستادند

خسرو شکیبایی در گذشت

خسرو شكيبايي پس از سال‌ها نقش‌آفريني در سينماي ايران، امروز جمعه، 28 تير، در سن 64سالگي بر اثر سكته‌ي قلبي در بيمارستان پارسيان از دنيا رفت.‌

به گزارش ايسنا، اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون ايران كه سال‌ها با حميد هامون در فيلم «هامون» داريوش مهرجويي باورش كرديم و به خاطر اين فيلم، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را در هشتمين دوره‌ي جشنواره فجر گرفت، سال‌ها بعد به خاطره فيلم «كيميا»ي احمدرضا درويش، دوباره اين سيمرغ را به خانه برد. او سومين سيمرغ خود را هم را براي بازي در نقش عادل مشرقي فيلم «سالاد فصل» فريدون جيراني گرفت. از آخرين افتخارات شكيبايي هم ديپلم افتخار براي فيلم «اتوبوس شب» كيومرث پوراحمد بود.

خسرو شكيبايي كه خاطره‌ بازي‌اش را در فيلم‌هاي «كاغذ بي‌خط»‏، «يك‌بار براي هميشه» و مجموعه‌هاي تلويزيوني «مدرس»، «روزي روزگاري» و‏‏ «خانه‌ي سبز» از ياد نبرده‌ايم، كم‌تر اهل گفت‌وگو و مصاحبه بود و با بيان صميمانه‌اش از خبرنگاران مي‌خواست كه از او توقع مصاحبه نداشته باشند و دلگير هم نشوند.

او با بازي در نقش كوتاهي در فيلم «خط قرمز» (مسعود كيميايي، 1361) اولين حضورش را در سينما رقم زد و با «هامون» در خاطره‌ها ماندگار شد.

شكيبايي در حدود 40 فيلم سينمايي حضور داشته است؛ فيلم‌هايي همچون: «پري»، «رابطه»، «سايه به سايه»، «درد مشترك» و «خواهران غريب» و با فيلم‌سازان شاخصي چون داريوش مهرجويي، ناصر تقوايي و مسعود كيميايي همكاري داشت.

آخرين نقش‌آفريني اين هنرمند در فيلم تلويزيوني «پيوند» سعيد عالم‌زاده و آخرين نمايش فيلمش، «آشيانه‌اي براي زندگي» حميد طالقاني بود كه به مناسبت روز پدر از تلويزيون پخش شد.

شكيبايي متولد سال 1323 در تهران، فارغ‌التحصيل بازيگري از دانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بود. در زندگي‌نامه‌ي او به اين موارد اشاره شده است: علاقه به كشتي كچ و شركت در چند مسابقه‌ي آماتوري و غيرحرفه‌يي (1340)، عضو گروه نمايشي توسكا و بازي در نمايش پنجه‌ي عدالت، گوينده‌ي فيلم در استوديو شهاب (49-1347)، فعاليت در تئاتر (1354) و انتشار چند نوار از شعرهاي شاعران معاصر.

از نمايش‌هاي او هستند: پنجه‌ي عدالت، زير گذر لوطي صالح، تراژدي كسري، هنگامه‌ي شيرين وصال، بليت تئاتر، پنجه به دست آوردن، صيادان، با خشم به ياد آر، بازرس، سنگ و سرنا، همه‌ي پسران من، شب بيست و يكم و بيا تا گل برافشانيم.

از فيلم‌ها، نمايش‌ها و مجموعه‌هاي تلويزيوني‌اش هم به اين موارد مي‌توان اشاره كرد: زير گذر لوطي صالح، سنگ و سرنا، لحظه،‌كتيبه، سمك عيار، لحظه، ‌كوچك جنگلي، مدرس، تهران 53، روزي روزگاري، ميثاق خون، خانه‌ي سبز، ميراث مشترك (گوينده گفتار متن)، سرزمين سبز، كاكتوس، در كنار هم، پهلوانان نمي‌ميرند و سرزمين سبز.

اما فيلم‌شناسي خسرو شكيبايي به اين شرح است: خط قرمز، دادشاه، صاعقه، دزد و نويسنده، رابطه، ترن، شكار، هامون، عبور از غبار، ابليس، جست‌وجو در جزيره، بانو، پرواز را به خاطر بسپار، سارا، يك بار براي هميشه، بلوف، پري، درد مشترك، لژيون، كيميا، عاشقانه، خواهران غريب، سايه به سايه، سرزمين خورشيد، رواني، زندگي، ‌ميكس، كاغذ بي‌خط، دختري به نام تندر، مزاحم، صبحانه‌اي براي دو نفر و اتوبوس شب.

پیکر زنده‌یاد شکیبایی از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود
پیکر زنده‌یاد خسرو شکیبایی صبح روز یکشنبه 30 تیرماه از مقابل تالار وحدت به سمت بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.

امین تارخ سخنگوی هیئت مدیره خانه سینما ضمن اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که زنده‌یاد شکیبایی هنرمندی مردمی و بسیار محبوب بود و ما پیش‌بینی می‌کنیم جمع زیادی از مردم در مراسم وداع با پیکر او حضور داشته باشند، محوطه مقابل تالار وحدت را برای مراسم تشییع انتخاب کردیم.

وی در ادامه افزود: چون ما قصد داریم حتی‌الامکان تمام هنرمندان و دوستداران مرحوم شکیبایی در مراسم تشییع پیکر او شرکت کنند، این مراسم را ساعت 9 صبح روز یکشنبه سی‌ام تیر مقابل تالار وحدت برگزار می‌کنیم. جزئیات بیشتر مراسم هم متعاقبا اعلام خواهد شد و به اطلاع عموم می‌رسد.

جشن بزرگ پيروزي مقاومت اسلامي لبنان

السلام علیک یا امیر المومنین علی(ع)

سلام بر کفش هاي کهنه ات که مايه کرامت شيعه اند.

سلام بر عباي پر وصله ات که سبب شرافت شيعه اند.

سلام بر دست هاي پينه بسته ات که بوسه گاه ملائک مقرّب خداست......
سلام بر بازوان تنومند ت وقتي خيبر را از جاي برکندي.


سلام بر تو وقتي که در حلقه کوچک دستان کودکي يتيم جاي مي گرفتي !
سلام بر دستان يداللّهي ات وقتي در خندق،" عمر بن عبدود" را به خاک افکندي و بر سينه او نشستي .

سلام بر تو وقتي براي دلخوشي طفلي بي سرپرست ،مرکب او شدي و او را بر دوش خود نشاندي !

سلام بر تو وقتي در "ليلة المبيت" در بستر محمد(ص) خوابيدي و به استقبال مرگ رفتي و مرگ از ابهت تو گريخت.

سلام بر تو وقتي ريسمان به گردن به مسجدت مي بردند و تو براي رضاي خدا خاموش بودي!
سلام بر تو وقتي از هيبت ذواالفقارت دشمنان دونت برهنه شدند تا در پناه سپر حيا يت حياتشان محفوظ بماند.

سلام بر تو وقتي همسرت را پيش چشمانت سيلي زدند و ذوالفقارت براي حفظ دين محمد(ص) در غلاف بود !

سلام بر تو وقتي در مشرق دستان پيامبر خدا در غدير بوسعت عالم طلوع کردي
سلام بر تو وقتي استخوان در گلو و خار در چشم يک ربع قرن آفتا ب خانه ات بودي !

سلام بر تو وقتي اوّلين گرويده به دين محمد (ص) بودي
سلام بر تو وقتي چهارمين خليفه بعد از محمد(ص) شدي !

سلام بر تو وقتي چشم فتنه را در آوردي در حاليکه هيچ کس ديگري قادر بر آن نبود
سلام بر تو وقتي در کوچه هاي کوفه توشه نان و خرما بر دوش طعام درماندگان را شبانه قسمت مي کردي !

سلام بر تو وقتي داماد رسول خدا شدي
سلام بر تو وقتي نگين انگشتري حضرت خاتم (ص) را شبانه در خاک تيره پوشاندي !

سلام بر تو وقتي که جهان اسلام در چمبره حکومت عدالت پرورت بود
سلام بر تو و قتي در دادگاه اسلامي کنار مرد مسيحي نشستي و قاضي رأي بر ضد ّ تو داد وتو بي هيچ مقاومتي به حکم او تن در دادي !

سلام بر تو وقتي خزانه دار اموال جهان اسلام بودي
سلام بر تو وقتي که آهن گداخته در دست برادر نيازمند ت عقيل گذاشتي تا بسوي بيت المال دراز نشود !

سلام بر تو وقتي که مشعل عدالت را بر افروختي
سلام بر تو وقتي شمع بيت المال را خاموش کردي !

سلام بر آه

سلا بر چاه

سلام بر نان جو

سلام بر نمک

سلام بر فدک........

يا مجمع الاضداد

سلام بر تو روزي که در کعبه، زاده شدي و روزي که در محراب، زندگي فاني را وداع گفتي و روزي که "قسيم النّار والجنة" خواهي بود.

از مکه نسيمي به سماوات وزيده است

از کعبه خمي مي به خرابات رسيده است

مقصود دعا روح مناجات رسيده است

از عرش خدا عين عبارات رسيده است

جز دست علي کيست نگهدار ضعيفان؟

نويسنده:دكتر مخبر دزفولي

میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر و زن گرامی باد

صلوات الله و ملائکته و حمله عرشه و جمیع خلقه من ارضه و سمائه على الجوهره القدسيه فى تعين الانسيه صوره نفس الكليه جواد العالم العقليه بضعه الحقيقه النبويه مطلع الانوار العلويه عين عيون الاسرار الفاطميه المنجيه محبيها عن النار ثمره شجره اليقين سيده نسأ العالمين المعروفه بالقدر المجهوله بالقبر قره عين الرسوال الزهرا البتول عليها الصلوه والسلام

فاطمه فاطمه است

ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) تسلیت باد

دکتر شریعتی:

خواستم از "بوسوئه" تقليد كنم، خطيب نامور فرانسه كه روزى در مجلسى با حضور لوئى، از "مريم" سخن مى گفت. گفت، هزار و هفتصد سال است كه همه سخنوران عالم درباره مريم داد سخن داده اند. هزار و هفتصد سال است كه همه فيلسوفان و متفكران ملت ها در شرق و غرب، ارزشهاى مريم را بيان كرده اند.
هزار و هفتصد سال است كه شاعران جهان، در ستايش مريم همه ذوق و قدت خلاقه شان را بكار گرفته اند. هزار وهفتصد سال است كه همه هنرمندان، چهره نگاران، پيكره سازان بشر، در نشان دادن سيما و حالات مريم هنرمندى هاى اعجازگر كرده اند. اما مجموعه گفته ها و انديشه ها و كوششها و هنرمنديهاى همه در طول اين قرنهاى بسيار، به اندازه اين يك كلمه نتوانسته اند عظمت هاى مريم را باز گويند كه:
"مريم مادر عيسى است".
و من خواستم با چنين شيوه اى از فاطمه بگويم، باز درماندم:
خواستم بگويم:
فاطمه دختر خديجه بزرگ است.
ديدم كه فاطمه نيست.
خواستم بگويم كه: فاطمه دختر محمد(ص) است.
ديدم كه فاطمه نيست.
خواستم بگويم كه: فاطمه همسر على است.
ديدم كه فاطمه نيست.
خواستم بگويم كه: فاطمه مادر حسنين است.
ديدم كه فاطمه نيست.
خواستم بگويم كه: فاطمه مادر زينب است.
باز ديدم كه فاطمه نيست.
نه، اينها همه هست و اين همه فاطمه نيست.
فاطمه، فاطمه است.        

 

 

متن کتاب فاطمه فاطمه است

 

نادر ابراهیمی درگذشت

نادر ابراهيمی نویسنده مشهور ایرانی و خالق آثاری چون «آتش بدون دود» و «بار دیگر شهری که دوست داشتم» پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری، امروز پنج‌شنبه ۱۶ خرداد در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

نادر ابراهيمی متولد ۱۴ فروردين‌ماه سال ۱۳۱۵ در تهران بود. او نوشتن را از ۱۶ سالگی آغاز کرد و دیپلم ادبی خود را از دبیرستان دارالفنون گرفت و پس از آن در رشته زبان انگلیسی به مدرک لیسانس رسید.

نادر ابراهیمی به خاطر فعالیت‌های سیاسی مدتی را نیز در زندان گذراند. تأسیس نخستین مؤسسه غیرانتفاعی ـ غیردولتی ایران‌شناسی نیز از فعالیت‌های او بود که این مؤسسه با فرارسیدن انقلاب و جنگ، تعطیل شد.

آقای ابراهيمی چنان كه خود گفته‌است: «از كمك كارگری تعميرگاه سيار در تركمن صحرا و كارگری ساده چاپخانه به مسئوليت يك مؤسسه بزرگ رسيد.»

از آثار اين نويسنده‌ به «آتش بدون دود»، «خانه‌ای برای شب»، «آرش در قلمرو ترديد (يا: پاسخ‌ناپذير)»، «هزارپای سياه و قصه‌های صحرا»، «افسانه باران»، «در سرزمين كوچك من» (منتخب آثار)، «تضادهای درونی»، «انسان، جنايت، احتمال»، «مكان‌های عمومی»، «در حد توانستن» (شعرگونه)، «غزل‌داستان‌های سال بد»، «ابوالمشاغل» (زندگی‌نامه) و «فردا مشكل امروز نيست»، «يك عاشقانه آرام» و چهل نامه کوتاه به همسرم می‌توان اشاره كرد.

آثار آقای ابراهیمی همچنین پرفروش‌ترین آثار نمایشگاه کتاب سال ۸۷ بود و فروش بيش از ۶ هزار جلد از كتاب‌های وی به‌همراه فروش ۶۰ دوره كامل از كارهايش، باعث شد لقب پرفروش‌ترين نويسنده نمايشگاه كتاب به نادر ابراهيمي تعلق بگيرد.

شناختنامه نادر ابراهیمی در ایسنا

بانوی همیشه

السلام عليكِ يا زينب كبري، 

السلام عليكِ يا بنت رسول الله،

السلام عليكِ يا بنت اميرالمومنين (سلام الله)

ای فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت!

تو بانوی فصاحتی و اعجاز.

.

.

حضرت زینب كبرى علیها السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم  هجرى قمرى در شهر مدینه منوّره متولّد گردیده و جهان را به قدوم خویش مزین فرمودند.

نام مبارك آن بزرگوار زینب، و كنیه گرامیشان ام الحسن و ام كلثوم و القاب آن حضرت عبارتند از: صدّیقة الصغرى، عصمة الصغرى، ولیة اللّه العظمى، ناموس الكبرى،  شریكة الحسین علیهالسّلام و عالمه غیر معلّمه، فاضله، كامله و ... پدر بزرگوار آن حضرت، اوّلین پیشواى شیعیان حضرت امیرالمؤمنین على بن ابیطالب علیهماالسّلام، و مادر گرامى آن بزرگوار، حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها می باشد.

در آن زمان که صدیقه کبری (علیها السلام) به این گوهر دریای عصمت و طهارت باردار بود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مدینه حضور نداشتند و به سفری رهسپار بودند. هنگامی که وجود مقدس زینب کبری (سلام الله علیها) متولد گشت، صدیقه طاهره  (علیها السلام) به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود که چون پدرم در سفر است و در مدینه حضور ندارد، شما این دختر را نام بگذارید. آن حضرت فرمود: من بر پدر شما سبقت  نمی گیرم ، صبر نما که به این زودی رسول خدا باز خواهد گشت و هر نامی که صلاح داند بر این کودک می نهد.

هنگامی که  سه روز گذشت، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مراجعت نمود و همانگونه که رسم و سیره رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بود، نخست، به منزل حضرت زهرا (علیها سلام ) وارد گشتند.

امام علی (علیه السلام) خدمت آن حضرت عرض کرد: یا رسول الله! خداوند متعال دختری به دخترت عطا فرموده است، نامش را معین فرمایید. فرمود: اگر چه فرزندان فاطمه اولاد من می باشند، لکن امر ایشان با پروردگار عالم است و من منتظر وحی میباشم. در این حال جبرییل نازل شد عرض کرد: یا رسول الله! حق تو را سلام می رساند و می فرماید: نام این مولود را " زینب " بگذار، چرا که  این را در لوح محفوظ نوشته ایم.

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) قنداقه آن مولود گرامی را طلبید و به سینه چسبانید، ببوسید و نامش را زینب نهاد و فرمود:  به حاضرین و غایبین امت، وصیت می نمایم  که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا که او به خدیجه کبری (علیها سلام) شبیه است.

 

آيت اله نمازي : آموزش عالي و آموزش و پرورش نقش مكمل يكديگر و تربيت و اصلاح جامعه را برعهده دارند

نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان ، آموزش عالي و دانشگاه را در نظام جمهوري اسلامي دارايآيت نمازي در جمه اساتيد و كاركنان و دانشجويان دانشگاه پيام نور كاشان جايگاه و منزلت رفيعي دانست
حضرت آيت اله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار با اساتيد ، كاركنان و دانشجويان دانشگاه پيام نوركاشان در حسينيه حضرت علي اكبر با اشاره به سالروز تاسيس شوراي انقلاب فرهنگي  در سال 59 توسط امام خميني (ره)   بر نقش وجايگاه هنردر دستيابي به اهداف فكري انقلاب تاكيد كرد .
عضوخبرگان رهبري با اشاره بر ضرورت اهميت مصوبات شوراي عالي  انقلاب فرهنگي ، نقش مهم و موثر آموزش عالي را در بهبود و اصلاح فرهنگ در جامعه توحيدي را موثر دانست .
آيت اله نمازي همچنين ، روساي جمهور ، وزيران ، نمايندگان مجلس ، مديران ، متصديان امور فرهنگي و..را خروجي هاي دانشگاههايي  دانست اگر نظام آموزش عالي و آموزش و پرورش انسان پرور وآگاه پرور نباشند  ، فرمولهايي را ديكته خواهند كردكه از اخلاق و روحيات تربيتي به دور باشد .
به گفته وي آموزش عالي و آموزش و پرورش نقش مكمل يكديگر و تربيت و اصلاح جامعه را برعهده دارند .
دكتر فراهتي رييس دانشگاه پيام نوركاشان نيز با اشاره به نوپا پودن دانشگاه پيام نور در كاشان و مشكلات و محدوديت هايي كه دانشگاه با آن روبروست يادآورشد :عليرغم محدوديت ها و مشكلات فراوان دانشگاه پيام نوركاشان با تلاش اساتيد و همكاران  هم اكنون در 11 رشته تحصيلي با دو هزار دانشجو فعاليت مي كند و با توكل به خدا در تمامي عرصه هاي علمي و فرهنگي متناسب با نام دانشگاه پيشرفت داشته است .
اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه پيام نور كاشان و ديدار با امام جمعه كاشان به گفته وي دانشگاه پيام نور كاشان در زمينه علمي ، پذيرفته شدن در دوره هاي كارشناسي ، كارشناسي ارشد و آزمونهاي مختلف از جمله آزمون وكلا در مقايشه با ديگر دانشگاههاِ پيام نور صد در صد موفق بوده است .
رييس دانشگاه پيام نور كاشان عملكرد اين دانشگاه را در عرصه فرهنگ نيز مثبت ارزيابي كرد و افزود :برگزاري همايش سراسري نماز و استقبال خوب از اين همايش كه بازتاب وسيعي  در سراسر كشور داشت همچنين برگزاري بزرگداشت اعياد ، مواليد ، عزارداري محرم و فاطمه زهرا (س)براي اولين بار و جلسات و يزرگداشت مناسبتهاي مختلف را اقدامات دانشگاه پيام نوركاشان در مباحث فرهنگي اعلام كرد و اظهار اميدواري كردباعنايت خداوند و كمك و رهنمودهاي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان شاهد موفقيت هاي روزافزون اين دانشگاه در تمامي عرصه هاي فرهنگي و علمي باشيم .

منبع: اخبار کاشان

مرگ پایان کبوتر نیست


شب سردی است و من افسرده
راه دوری است و پایی خسته
تیرگی هست و چراغی مرده
 می کنم تنها از جاده عبور
 دور ماندند ز من آدمها
سایه ای از سر دیوار گذشت
غمی افزود مرا بر غم ها
فکر تاریکی و این ویرانی
بی خبر آمد تا به دل من
قصه ها ساز کند پنهانی
نیست رنگی که بگوید با من
اندکی صبر سحر نزدیک است
هر دم این بانگ برآرم از دل
وای این شب چه قدر تاریک است
 خنده ای کو که به دل انگیزم ؟
قطره ای کو که به دریا ریزم ؟
صخره ای کو که بدان آویزم ؟
مثل این است که شب نمنک است
دیگران را هم غم هست به دل
غم من لیک غمی غمنک است


دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور کاشان با آیات اعظام در قم

همزمان با ایام رحلت حضرت معصومه(س) جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور کاشان با حضور در قم در مراسم سوگواری حضرت معصومه(س) شرکت نمودند. 

دانشجویان ابتدا در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافتند. سپس در مراسم سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی شرکت نمودند. دانشجویان با شرکت در مراسمی که از طرف آیت الله جوادی آملی برگزار گردیده بود نماز ظهر و عصر را به امامت آیت الله جوادی آملی اقامه نمودند.

لازم به ذکر است ریاست دانشگاه پیام نور کاشان آقای دکتر فراهتی و جمعی از کادر آموزشی دانشجویان را همراهی می کردند. در پایان دانشجویان با در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.

‪ ۳۵‬طرح آموزشي دانشگاه‌هاي پيام نور در استان اصفهان در حال اجراست

مراسم معارفه رييس دانشگاه پيام نور شهر برزك

 دانشگاه هاي پيام نور در 3 سال اول آغاز تاسيس مانند مساجد خودگردان اداره مي شوند .
سرپرست دانشگاه پيام نور استان اصفهان در مراسم افتتاح و معارفه رييس دانشگاه پيام نور شهر برزك از توابع شهرستان كاشان گفت : دانشگاههاي تازه تاسيس پيام نور بعد از 3 سال فعاليت ، تحت پوشش وحمايت دولت قرارمي گيرند .
دكتر اصلاني گفت :دانشگاه پيام نور شهر برزك نيز با ويژگيهاي آب و هوايي مناسب اما بدون امكانات و توانمندي است كه بايد در 3 سال آغاز فعاليتش توسط بودجه هاي مردمي اداره شود به دليل اينكه اگر قراربنا بود دولت بودجه اي براي تمامي واحدهاي جديد اختصاص بدهد نه توان آنرا داشت و نه مجلس تصويب مي كرد .
وي در خصوص كمكهاي استان به دانشگاههاي پيام نور تازه تاسيس يادآورشد : استان در زمينه كمك به دانشگاههاي تازه تاسيس پيام نور در شهرستانها آمادگي دارد تا هرآنچه در توانش باشد در اين زمينه كمك كند اما ابتدا كمكهاي مردمي منطقه بايد دانشگاه را به سطح مطلوب برساند .
سرپرست دانشگاه پيام نوراستان اظهار اميدواري كرد دانشجوياني كه درشهرهايي چون برزك با ويژگيهاي بكر طبيعي و متدين ،اصيل و ناب كه مختص مناطقي با فطرت و خلقت اصيل الهي است فارغ التحصيلاني فرهيخته ، توانمند و مسئوليت شناس تربيت كند .
دكتر اصلاني در ادامه با اشاره به اجراي عدالت نظام آموزشي دولت دكتر احمدي نژاد در اقصي نقاطدكتر فراهتي رييس دانشگاه پيام نور كاشان كشور به ويژه در مناطق كمتر توسعه يافته گقت :در دولت نهم افزون بر 290 واحد و مركز جديد دانشگاه پيام نور در كشور اضافه شده است و تعداد دانشگاههاي پيام نور از 190 به 488 مركز و واحد رسيده است و شمار دانشجويان اين دانشگاهها ازرقم 400 هزار به 850 هزار افزايش يافته است 
وي گفت :باعث افتخار است كه در مدت زمان يك سال و اندي تعداد واحدهاي دانشگاهي اين استان از 24 واحد به 44 واحد دانشگاهي رسيده است .   
سرپرست دانشگاه پيام نوراستان با اشاره به جمعيت 80 هزارنفري دانشگاههاي پيام نور استان اصفهان دانشگاه پيام نور اصفهان را داراي رتبه اول كشور اعلام كرد و گفت :در مجموع 10 درصد از كل دانشجويان پيام نور كشور در استان اصفهان مشغول به تحصيل هستند و رقم دانشجويان پيام نور استان تهران تقريبا نزديك به استان اصفهان است .
دكتر فراهتي رييس دانشگاه پيام نور كاشان نيز توسعه كمي و كيفي دانشگاه پيام نوردر استان اصفهان را حاصل زحمات دكتر اصلاني دانست و افزود : افزايش شمار دانشجويان دانشگاههاي پيام نور استان به 80 هزاردانشجو و اداره 44  واحد و مركز دانشگاهي در مجموعه استان به لحاظ  عدم امكانات و ابزارآموزشي و ديگر محدوديت  ها و موانع و مشكلات ،  اقدامي سخت و طاقت فرسا است.  وي از حضور دكتر اصلاني سرپرست دانشگاه پيام نوراستان ، دكتر خيرخواه و همچنين حجت السلام مطهريان امام جمعه ، عباس صالحي رييس جديد دانشگاه پيام نور شهر برزكمهندس اشرفي شهردار و قاضي فرماندار شهر برزك  تقدير و تشكر كرد .
عباس صالحي رييس جديد دانشگاه پيام نور شهر برزك نير بااشاره به تفاوت بين رهبري و مديريت تصريح كرد :رهبر به مجموعه و زير مجموعه خودش انگيزه مي دهد و مديران نيز تنها به وظايف خود در راستاي اهداف دولت عمل مي كنند .صالحي با بيان اينكه افزايش دانشگاهها در هر موقعيت و شرايطي مفيد خواهد بود افزود بايد در راستاي توسعه مراكز علمي و دانشگاهي و سياست هاي كلان اقتصادي كشور تلاش كنيم .
در مراسم معارفه رييس دانشگاه پيام نور شهر برزك كه با حضور شهردار ، بخشدار و امام جمعه شهربرزك و رييس دانشگاه پيام نور كاشان برگزارشد آقاي عباس صالحي بعنوان رييس جديد دانشگاه پيام نور شهر برزك معرفي و از زحمات دكتر خيرخواه رييس پيشين اين دانشگاه تقدير شد .دانشگاه پيام نور شهر برزك با تلاش دكتر فراهتي و دانشگاه پيام نور كاشان تاسيس و در ساختماني استيجاري در شهر برزك افتتاح شد .دانشجويان اين دانشگاه كه در حال حاضر در دانشگاه پيام نور كاشان مشغول به تحصيل هستند در پايان ترم به دانشگاه تازه تاسيس پيام نور شهر برزك منتقل خواهند شد  .
دانشگاه پيام نور شهر برزك در حال حاضردر رشته هاي ادبيات فارسي ، مديريت بازرگاني،  مديريت صنعتي ، مديريت دولتي و و80 نفر دانشجوي تمام وقت در دو رشته مديريت بازرگاني و دولتي دارد .شهر 7 هزارنفري برزك در 42 كيلومتري غرب شهرستان كاشان قرار گرفته است كه داراي آب و هوايي مطبوع و ييلاقي است .

 منبع: اخبار کاشان

 

مهدي آذريزدي دوباره در بيمارستان بستري شد

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نويسنده‌ي پيشكسوت كودكان و نوجوانان از عصر روز پنجشنبه به‌ دليل ضعف عمومي، بي‌حالي، پايين ‌بودن قند و نوسان در فشار خون به بيمارستان مراجعه كرده و هم‌اكنون در بخش قلب بستري و حال عمومي‌اش خوب است.

به گفته‌ي صيفي - مسئول شيفت بخش قلب اين بيمارستان - ظهر امروز (جمعه) با آمدن پزشك معالج بر بالين بيمار و ديدن نتايج آزمايش‌ها، مشخص مي‌شود كه او تا چه مدت در بيمارستان خواهد ماند.

آذريزدي چندي پيش براي سكونت به تهران آمده بود، كه مدتي هم در بيمارستان بستري شد و دوباره به شهرش يزد برگشت.

مهدي آذريزدى متولد هشتم اسفند 1301 در محله‌ي خرمشاه يزد است و تاكنون كتاب‌هاى زيادى را براى كودكان و نوجوانان نوشته است، كه از آن جمله به «قصه‌هاى خوب، براى بچه‌هاى خوب»، «قصه‌هاى تازه از كتاب‌هاى كهن»، «قند و عسل» و «مثنوى بچه‌هاى خوب» مي‌توان اشاره كرد.

جعل نام خلیج فارس به عربی توسط گوگل

بعد از شیطنت های معنا دار شرکت National Geographics امریکا در سال ۲۰۰۱ در جعل نام خلیج فارس و استفاده از عبارت مجعول "خلیج" ، حالا نوبت به گوگل رسیده است تا از طریق Google earth به خون خواهی از عرب های معلوم الحال بر خیزد. شما می توانید با امضا در نظر سنجی های ذیل دین خود را به خلیج همیشه فارس ادا کنید.

 

لینک نظر سنجی در مورد اسم خلیج فارس ( YouChoose.net )

لینک امضا برای حذف نام جعلی خلیج ع*** در نقشه های  Google Earth

جشن بزرگ هسته اي در دانشگاه پيام نور كاشان برگزار شد

20 فروردين و جشن فناوري هسته اي در دانشگاه پيام نور كاشانجشن بزرگ هسته اي با حضورمسئولين شهرستان ،  روحانيون ، اساتيد و دانشجويان در دانشگاه پيام نور كاشان برگزار شد .
رييس دانشگاه پيام نور كاشان در اين مراسم 20 فروردين ماه را روز ملي فناوري هسته اي نماد خودباوري ، استقلال و عزت ملت شريف و بزرگ ايران اسلامي دانست و گفت : امروز در كنار ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي شاهد تحول بزرگي ديگر در عرصه علمي هستيم .
دكترعباسعلی فراهتي با اشاره به توطئه هاي دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام تصريح كرد به فضل الهي وعنايت ولي عصرعجج و رهبري هاي خرمندانه حضرت آيت اله خامنه اي شاهد پيروزيها و دستاوردهاي بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامي هستيم .
رييس دانشگاه پيام نوركاشان خاطرنشان كرد محققان كشور در صدد هستند تا دستاوردهاي انقلاب را به رشته تحريردرآورند كه در صورت تحقق آن نياز به  چاپ صدها مجلد در زمينه هاي مختلف علمي ، سياسي و اجتماعي خواهد بود .
 در ادامه اين مراسم عضوهيات علمي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت : شوراي امنيت بارها ايران را تهديد كرد اما ايران مقاومت كرد و بالخره با مقاومت خود به پيروزي رسيد . حجت السلام سید مهدی ساداتی نژاد گفت تحريم هاي استكبار جهاني نه تنها خللي در عزم راسخ ملت ايران وارد نكرد بلكه منجر به پيشرفت و پيروزيهاي ايران اسلامي در عرصه هاي جهاني شد . 
در پايان اين مراسم بيانيه شتاد بزرگداشت روزفن آوري هسته اي قرائت شد . 

 

 

منبع: اخبار کاشان

مهلتي براي فراموشي

                                                                                                       

 سيده کوثر آويني*          

15 سال پيش در چنين روزهايي خبر شهادت سيدمرتضي آويني منتشر شد. در آن روزهاي تلخ بهار سال 72، در اکثر بزرگداشت هايي که برگزار شد، صحبت از زندگي کوتاه، اما دشوار آن مرد بود. در فيلم «مرتضي و ما» که کيومرث پوراحمد در همان ايام ساخت، دوستان و همکاران مرتضي آويني از نحوه دشوار زيستن و تفکر و راه سخت او مي گفتند. آنها درباره مرگ کسي صحبت مي کردند که شهامت زندگي کردن را داشت، که از تجربه کردن نمي هراسيد، که با پاي خود به استقبال مرگ رفته بود تا به زندگي اش معنا ببخشد. در آن روزها، صحبت از کسي بود که از ابتداي جواني، چيزي مي خواست و تا آخر کار و تا پاي جان براي رسيدن به آن تلاش کرد؛ اين نوع زيستن، ساده نيست. شهامت زندگي کردن چيزي است که کمتر در مردمان اين دوران ديده مي شود. مرتضي آويني شهامت زندگي کردن داشت و اين بارزترين خصلت اش بود. چه در جواني که به دانشکده هنرهاي زيبا مي رفت و معماري مي خواند و به مطالعه فرهنگ و فلسفه غرب مشغول بود، چه در دوراني که همه گذشته اش را به کناري نهاد و تمام وجودش را صرف ساختن فيلم هاي مستند جنگي کرد تا حقيقت را در جبهه هاي جنگ بيابد و چه در سال هاي بعد که دغدغه هايش را در قالب مقالات نظري نوشت و منتشر کرد. در همه اين دوره هاي به ظاهر متفاوت، آشکارترين خصوصيت اش، شهامت در زندگي کردن بود. وقتي راهي را برمي گزيد، تا پايان مي رفت، بدون اينکه در ميانه هاي راه سستي کند. آنها که سير فکري اش را در آن سال هاي آخر دنبال کرده اند، مي دانند تمام وجودش پر از سوال بود؛ همان سوالاتي که به دوره هاي متفاوت زندگي اش وحدت مي بخشيد. سوالاتي که مي توانست پاسخ هايي ترسناک داشته باشد، پاسخ هايي که مردمان اين روزگار به دليل هراس از عواقب آنها، از طرح اصل سوال خودداري مي کنند. کساني که آثارش را خوانده اند و با سير تفکرش آشنا شده اند، ديده اند که او در مقالاتش با شهامت از دريافت هاي جديدش مي نويسد، و چه بسا برخي از اين دريافت هاي جديد، باطل کننده پيش فرض هاي قبلي خودش هم باشد؛ اما چه باک. دوستانش مي دانند که هميشه و در همه حال آمادگي بحث کردن داشت، بدون آنکه به اعتقاداتش تعصب بورزد و مي دانند که هميشه آمادگي شنيدن نظرات مخالفان را داشت و آمادگي تشخيص حقيقت را در اعتقادات آنها. همين خصوصيتش باعث شد در آن چند سال واپسين که سردبيري مجله سوره را پذيرفته بود، روز به روز بر تعداد دشمنانش افزوده شود و همه مي دانند که در شرايطي که عقب نشيني، ساده ترين و شايد عاقلانه ترين راه بود، مرتضي آويني با شهامت در مقابل فشار ويرانگر گردبادها ايستاد و خود را در معرض انواع تهمت ها قرار داد و باز هم پا پس نکشيد. همين نوع زندگي مردانه بود که باعث شد بزدلان روزگار، حتي مسلمان بودنش را هم مورد ترديد قرار دهند.در دوراني زندگي مي کنيم که بارزترين صفت برخي بزدلي است و البته براي آنکه خاطر خودمان را مکدر نکنيم، براي اين صفت، مترادف هاي ديگري دست و پا کرده ايم. مرتضي آويني در دوران حيات، دامن خود را به اين بزدلي آلوده نکرد، اما پس از مرگش و در گذر ايام، جمعي از بزدلان آن روزها به ستايش اش مشغول شده اند. آنها که در سال هاي حيات مرتضي آويني از راهي که او برگزيده بود مي هراسيدند و با انواع تهمت ها و بدگويي ها سعي در حذف او داشتند، پس از مرگش هم از روبه رو شدن با آثار و تفکرات او وحشت دارند؛ مي ترسند که در اثر مجاورت با تفکر او ويران شوند. آنها که جرات مردانه زندگي کردن را ندارند تفکر آويني را تا حد خود پايين آورده اند و تصورات خودشان را به نام او مي نويسند و بسط مي دهند. وجوهي از زندگي و تفکرات او را که به اعتقادات خودشان شباهت دارد، جدا کرده اند و يک «شهيد آويني» مطلوب و شبيه به خودشان ساخته اند تا بتوانند با خيال آسوده به زندگي شان ادامه دهند، چرا که به حکم غريزه فهميده اند در جست و جوي حقيقت بودن، مانع از خواب خوش و زندگي آسان است. بزدلانه روبه رو شدن با مردي که خانه خود را در دامنه آتشفشان بنا کرده بود، اگرچه اتفاقي است از جنس اين روزگار، عملي است بس ناجوانمردانه و حقير. 15 سال زماني کوتاه براي از ياد نبردن و زماني کافي براي فراموش کردن است.

*فرزند شهيد آويني

مرگ پایان کبوتر نیست

یاران رفیق و همنفس و یار من کجاست مردم ز غم ، برادر غمخوار من کجاست
من بیخودانه سینه بسی کنده‌ام زدرد گویید مرهم دل افکار من کجاست
دارم تنی به صورت طاووس داغ داغ توتی زبان نادره گفتار من کجاست
بگداختم چنانکه نشستم به روز شمع آتش نشان آه شرربار من کجاست
بی یار و بی‌کسم ، چه کنم چیست فکر من آنکس که بود یار وفادار من کجاست
بیمار بود آنکه غمش ساخت بیخودم آگاهیم دهید که بیمار من کجاست
با خواب نور دیده به سیلاب گریه رفت آن نوربخش دیده بیدار من کجاست

در سوگ برادر/ وحشی بافقی

 

سرکار خانم رسولی

فقدان تاسف بار برادر گرامیتان را تسلیت عرض نموده و برای  شما و خانواده محترمتان صبر و شکیبایی آرزو می کنیم.
 
نشریه ستا

اولين همايش علمي رياضي عدد (پي ) در كاشان برگزارشد

به مناسبت چهاردهم مارس روزجهاني عدد (پي ) اولين همايش علمي رياضي بزرگداشت  غياث الديندكتر فراهتي سرپرست دانشگاه پيام نور كاشان جمشيد كاشاني برگزار شد .
اين همايش كه توسط انجمن علمي رياضي دانشگاه پيام نور كاشان  با حضور دانشجويان و پرسنل اين دانشگاه برگزار شد سرپرست دانشگاه پيام نور کاشان با اشاره به تحقيقات گسترده مورخين و مستشرقين غربی حقيقت تمدن اسلامی و تاثير آن بر جهان غيرقابل انکار دانست.
دکتر فراهتی ضمن تعاريفی از تمدن ، علم دانش، اخلاق ، اقتدار سياسی ومعنويت بعنوان  ارکان چهار گانه تمدن اسلامی  نام برد  و در ادامه به نمونه هايی از انحرافات دانشمندان غربی در مورد نقش بی بديل تمدن اسلامی در رشد و شکوفايی همه جانبه غرب اشاره كرد .
دكترفراهتي برگزاری همايش ها وسمينارها و بزرگداشت های شخصيت های ايرانی و اسلامی را موجب تقويت غرور ملی و پشتوانه اعتماد دانشجويان و دانشمندان دانست و دانشجويان را به مطالعه کتب متعدد پيرامون فرهنگ و تمدن اسلامی توصيه كرد.
همايش علمي رياضي بزرگداشت غياث الدين جمشيد كاشانيوي در ادامه با بيان اينكه آغاز حرکت علمی و تمدن اسلامی نه از غرب و يونان و روم و ايران باستان ،  بلکه ازظهور اسلام بوده است  گفت : ادله عقلی و نقلی و آيات و روايات نورانی و نمونه های تاريخی ،  اين مهم را تبيين نمودند.
دكتر فراهتي در پايان با اشاره به شخصيت علمی و آثار گرانقدر غياث الدين جمشيد کاشانی گفت : همه علوم ارزشمند راهی به سوی شناخت خداوند است وكشورهاي بزرگ از دستيابي ما به تسيلحات نظامي و اتمي  وحشت ندارند بلكه وحشت آنان از شکوفايی علمی و جهش های بزرگ و همه جانبه کشورمان  است که به برکت جمهوری اسلامی آغاز شده است

به نقل از:http://kashankhabar.blogfa.com/

تبریک

 

سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های پیام سراسر کشور ۱۹ الی ۲۱ اسفندماه ۸۶ در اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره آقای علیرضا مهران از دانشگاه پیام نور کاشان مقام سوم در بخش یادداشت را کسب کردند. این موفقیت را به ایشان و نشریه شفق تبریک می گوییم.

رحلت جانسوز حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) تسلیت باد

بیست و ششمین جشنوراه فیلم فجر

"به همين سادگي" ميركريمي بهترين فيلم جشنواره‌ي فجر شد
مجيدي بهترين كارگردان شد و تبريزي سيمرغ مردمي گرفت

گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم‌ "آواز گنجشكها" مجيد مجيدي با دريافت چهار سميرغ ركوردار جشنواره‌ي بيست و ششم فيلم فجر شد و فيلم "به همين سادگي" رضا ميركريمي با دريافت سه سيمرغ در رتبه‌ي بعدي قرار گرفت.

در بخش بهترين کارگرداني سيمرغ بلورين به "مجيد مجيدي" براي کارگرداني فيلم "آواز گنجشک‌ها" رسيد و ديپلم افتخار اين بخش به "خسرو معصومي" کارگردان فيلم "باد در علفزار مي پيچد" اختصاص يافت.

در بخش فيلمنامه نيز سيمرغ بلورين به "سيدرضا ميرکريمي" و "شادمهر راستين" براي فيلمنامه "به همين سادگي" اهدا شد.

"هنگامه قاضياني" بازيگر فيلم "به همين سادگي" و "امين حيايي" بازيگر فيلم "شب" به ترتيب سيمرغ‌هاي بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن و مرد را به خود اختصاص دادند.

در بخش بهترين بازيگر نقش اول مرد همچنين يک ديپلم افتخار به " شهاب حسيني" بازيگر فيلم "محيا" اهدا شد.

سيمرغ ويژه هيات‌ داوران براي يک عمر دستاورد فني و هنري به "عليرضا زرين دست" اهدا شد و "حسين جعفريان" براي فيلم "ديوار" سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري را به‌ دست آورد.

در بخش تدوين سيمرغ بلورين به "حسن حسندوست" براي فيلم "آواز گنجشک‌ها"، در بخش موسيقي‌متن سيمرغ بلورين به "حسين‌عليزاده" براي فيلم آواز گنجشک‌ها، در بخش بهترين صداي فيلم سيمرغ بلورين به "ايرج شهزادي" براي فيلم "آتش سبز" ، در بخش طراحي‌صحنه و لباس سيمرغ بلورين به "ژيلا مهرجويي" و "شعله نواب‌تهراني" براي فيلم "آتش سبز" اهدا شد.

سيمرغ بلورين بهترين جلوه‌هاي ويژه به "حسين طلابيگي" براي فيلم "پرچم‌هاي قلعه کاوه" اهدا شد و "سعيد ملکان" سيمرغ بلورين بهترين چهره‌پردازي را براي فيلم "آواز گنجشک‌ها" دريافت کرد.

"مهتاب نصيرپور" براي بازي در فيلم "فرزند خاک" و "محسن طنابنده" براي بازي در فيلم "استشهادي براي خدا" به ترتيب سيمرغ‌هاي بلورين بهترين بازيگر زن و مرد نقش مکمل را دريافت کردند.

در بخش بهترين فيلم از نگاه ملي (شرقي, ديني و ايراني) سيمرغ زرين به فيلم "فرزند خاک" به تهيه‌کنندگي سيد احمد ميرعلايي اهدا شد و پلاک طلايي سيمرغ از نگاه ملي به فيلم مستند "هفت رخ فرخ ايران" به تهيه کنندگي حسين حضرتي و فرزين رضائيان اختصاص يافت.

سيمرغ بلورين ويژه تماشاگران به فيلم هميشه "پاي يک زن در ميان است" به کارگرداني "کمال تبريزي" و تهيه کنندگي "محسن علي اکبري" اهدا شد.

همچنين لوح سپاس و پلاک طلايي سيمرغ از نگاه ملي را به کارگردان و تهيه‌کننده فيلم "آتش سبز" اهدا کرد.

فيلم "در ميان ابرها" به کارگرداني "سيد روح الله حجازي" عنوان بهترين فيلم اول جشنواره را به خود اختصاص داد و سيمرغ بلورين اين بخش را دريافت کرد.

در بخش بهترين فيلم کوتاه داستاني نيز دو ديپلم افتخار به "چاوش" ساخته "فرخ حنيفه نژاد زيبايي" و "در خانه ما" ساخته "مريم کشکولي نيا" اهدا شد و سيمرغ بلورين اين بخش به فيلم "بومرنگ" ساخته "داريوش غريب زاده" اختصاص يافت.

در بخش "چشم واقعيت" فيلم "ترانه اندوهگين کوهستان" به کارگرداني "حامد خسروي" سيمرغ بلورين بهترين مستند کوتاه را دريافت کرد و در اين بخش سه ديپلم افتخار به شرح ذيل اهدا شد:

ديپلم افتخار براي نگارش گفتار متن فيلم به‌ "روز حادثه" ساخته "محمدعلي فارسي"، ديپلم افتخار براي پژوهش علمي و فرهنگي براي فيلم "روشنان" ساخته "محسن رمضان زاده"، ديپلم افتخار براي نوآوري و تجربه جديد و ترکيب خلاقانه مستند و پويانمايي براي فيلم "سيانوزه" ساخته "رخساره قائم مقامي".

در بخش مستندهاي بلند نيز سيمرغ بلورين به فيلم "تينار" به‌کارگرداني "مهدي منيري" اهدا شد و ديپلم افتخار به فيلم "هفت رخ فرخ ايران" به کارگرداني "فرزين رضائيان" براي تهيه فيلمي موثر از فرهنگ و تاريخ غني ايران اختصاص يافت.